كسب وكار متفاوت

همه چيزدرباره بازاريابي شبكه هاي اجتماعي

كسب وكار متفاوت

۱۶ بازديد

 مكان براي بازاريابي محصول 

شبكه هاي اجتماعي هركدام بايكديگر كتفوت هستند درست است كه اصل كار آنها بازاريابي است اما در هركدام به شيوه ايي كار ميكنند . هر شبكه در كار خود با تبليغ يك محصولي بازاريابي ميكند براي اينكه صاحبان كسب و كار بدانند چه شبكه ي اجتماعي مي تواند آنها را به بهترين شكل به مخاطب معرفي كند و بيشترين تعامل را با مخاطب براي آنها ايجاد كند . اين مهم مستلزم داشتن شناخت كافي در خصوص بستر هاي مختلف شبكه هاي اجتماعي ، حوزه ي فعاليت آنها و كاربراني است كه در آنها در حال فعاليت هستند در كنار اين ، موضوع ديگري كه بايد مورد بررسي قرار بگيرد تا بتوان بهترين شبكه ي اجتماعي را براي ديجيتال ماركتينگ انتخاب كرد در نظر گرفتن مخاطب هاي هدف مي باشد . پرسيدن اين سوال كه مخاطبين مورد نظر ما در كدام رسانه بيشتر فعال هستند ميتواند به انتخاب شبكه ي اجتماعي مناسب بسيار كمك كند . براي مثال اگر كسب و كاري قصد دارد براي افراد تحصيل كرده بازاريابي آنلاين را انجام دهد و بيشتر مخاطبانش افراد تحصيل كرده هستند يا براي اطلاع رساني يك فرصت شغلي مي تواند از طريق لينكدين اقدام كند .

 هدف فروش دربازاريابي 

همان طور كه مي دانيم هدف از تشكيل شبكه هاي اجتماعي افزايش تعامل افراد بوده است و هيچ يك از آنها با هدف اوليه ي بازاريابي ديجيتال شكل نگرفته اند بنابراين هرگز نبايد از اين موضوع غافل شد و به شبكه هاي اجتماعي به چشم زير ساختي براي فروش نگريست . در واقع همين تعامل ها باعث محبوبيت شبكه هاي اجتماعي شده اند و محبوبيت فراوان آنها سبب شده است تا توجه كسب و كار ها به اين شبكه هاي اجتماعي جلب شده و بازاريابي اينترنتي را در آنها داشته باشند . تبليغ مستقيم در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي نه تنها به فروش و برندينگ كسب و كار ها كمك نمي كند بلكه مي تواند تاثير سو نيز داشته باشد و مخاطب را از آن كسب و كار دل زده كند بنابراين بايد بسيار محتاطانه قدم برداشت . در زير به برخي روش هاي افزايش تعامل و دوري كردن از آرايش فروش به خود گرفتن اشاره خواهيم كرد :

  • سعي كنيد برنامه هاي آموزشي براي مخاطبانتان در صفحه ي اختصاصي خود در نظر بگيريد .
  • در خصوص صنعتي كه در آن فعاليت مي كنيد و يا محصولي كه مي فروشيد با مخاطب صحبت كنيد .
  • اخبار و اطلاعات را در صفحه ي خود قرار دهيد .
  • در مناسب هاي مختلف پست هاي مربوط به همان مناسبت را در شبكه اجتمعاي خود منتشر كنيد
  • مطالب جالب و خنده دار و به روز را در شبكه اجتماعي خود قرار دهيد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.